ニュース
「Exchange Online」「Outlook」で障害が発生、日本・北米・オーストラリアなどに影響【18:30追記】
最近加えた変更を無効化する処置が完了し、障害は解消へ
2022年1月17日 16:42
米Microsoftは1月17日(日本時間)、「Exchange Online」で障害が発生していることを明らかにした。メールボックスやカレンダーにアクセスできない場合があるという。「Outlook」にも影響が出ているようだ。
We're investigating an issue in which users may be unable to access their Exchange Online mailboxes and calendars. Further details can be found in the admin center under EX315207.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status)January 17, 2022
同社によると、この障害で日本、北米、オーストラリアのユーザーに影響がでているという。影響を軽減するために最近加えた変更を無効化する処置をとっているとのことで、利用はしばらく控えた方がよいだろう。
We've confirmed this issue is affecting users in Australia, North America and Japan. We're disabling a recently enabled flight to mitigate impact. More details can be found in the admin center under EX315207.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status)January 17, 2022
[2022年1月17日18:30編集部追記] 17:51に障害情報が更新され、最近加えた変更を無効化する処置が完了したことがアナウンスされた。障害は解消に向かっているものと思われる。
We've completed disabling the change, which was causing impact to the service, and confirmed that availability has been restored. More information can be found in the admin center under EX315207.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status)January 17, 2022