ニュース
「Microsoft Teams」に障害、日本を含むアジア太平洋地域に影響【12時00追記】
ロールバック処理が完了し、問題は解決へ
2022年8月25日 09:50
8月25日午前9時半頃より、日本リージョンの一部ユーザーが「Microsoft Teams」に接続できない問題が発生しているようだ。
このことはMicrosoftも把握しており、原因を調査しているとのこと。詳細が判明し次第、追記する。
We’re aware of and investigating an issue wherein some users in the Japan region may be unable to access Microsoft Teams using any connection method. More information is available under the post TM419392 within the M365 admin center.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status)August 25, 2022
[8月25日10時30分追記] 同社によると、この問題は日本だけではなく、アジア太平洋地域のすべてのユーザーに影響する。原因となる最近の変更が特定されたため、現在ロールバックを行っているとのこと。
We've determined that this issue could impact any user in the Asia-Pacific-region. We've identified a recent change that may be causing this issue, and we're in the process of rolling it back. More information is available under the post TM419392 within the M365 admin center.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status)August 25, 2022
[8月25日12時00分追記] 同社によると、ロールバック処理は完了し、サービスは回復の兆しを見せつつあるとのこと。引き続き問題を注視し、完全な解決に取り組むとしている。
We've finished reverting our change and are seeing signs of recovery. We will continue to monitor the service to ensure the issue is fully resolved. More information is available under the post TM419392 within the M365 admin center.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status)August 25, 2022